tu veux ou tu veux pas

mardi 13 janvier 2015

I'm a samurai


I'm not competing with the well known high street style photo-samuraï, -although I've got a new plaything for my camera I admit I'm just found of- but simply cyber dressing me as a feminine city combatant against cold and other futile things. It's hard to imagine anything else but heels with this, which certainly come from my frustration of not being able to put a pair everyday due to my work. And of course, a military asian inspired vest, star of the season, coming back every year as a statement. A sinister coincidence regarding the events of the past days in France that I didn't want to refer to, but in spite of this unintentional reference, all web publishers and readers that we are still modern right-fighters and freedom of speech seekers. Aren't we ?

/ Loin de moi l'idée de concourir contre le bien nommé samouraï de la photo streetstyle, -bien que mon nouvel objectif photo soit génial- je m'imagine ici dans la peau d'une guerrière citadine, combattant le froid et d'autres choses futiles. J'ai du mal à imaginer autre choses que des talons avec cette tenue, ce qui vient sûrement de ma frustration de ne pas pouvoir en porter tout les jours au travail. Et pour ajouter à l'ensemble, une veste très inspirée de l'Asie, la pièce de la saison, qui reprend des galons tout les ans. Sinistre coïncidence, si l'on pense aux derniers événements survenus en France ces derniers jours, dont j'aurai préféré ne pas parler ici, mais dont cette référence non intentionnelle résonne tristement en moi. Disons que nous tous ici, créateurs de contenu ou lecteurs du web, sommes des combattants modernes des droits de l'homme et de la liberté d'expression, n'est-ce pas ?

Shop the post :



BLOGLOVIN - INSTAGRAM - TWITTER - PINTEREST

1 commentaire: