tu veux ou tu veux pas

mardi 4 octobre 2016

Finds #2

Credits : Lack of Color


"Road-trip across the desert, you’ve got your man, your music & you’ve got nothing but time."




Not new that the Aussie brand is making my heart miss a beat every season, and I barely be chilling by the pool like Alexandra Spencer than prepare myself mentally to a more wintry Paris. How about spending your winter sauntering in your apartment in panties ? Better doing it with your Zulu on. I mean.

Lack Of Color "Zulu" hat





Credits : Sincerely Jules










Being a woman and blogging in fashion suppose to support fellows and when they have everything plus talent, easier is the thing. Julie Sariñana is one of the bloggers I admire the most regarding self achievement and her brand collection is not only in her image but have something fashionable yet wearable, gently drawing, cosy je ne sais quoi inside. Blush pieces are my fav, to enter softly in winter times. Though I assume the weather in L.A. should not be less than 15 degrees. Sigh.


Shop Sincerely Jules









Credits : LRNCE http://lrnce.com/

Another big and perfect random find of the moment is -hard to pronounce but makes sense if you search a bit- LRNCE, a belgian brand based in Morocco which takes its inspiration from tribes cults & rituals. I found it casually browsing Instagram and it immediately pleased my eyes. Always loved a good ethnical inspiration and especially coming from women. Thank you Laurence Leenaert.


Credits : LRNCE http://lrnce.com/ Click to find stockists in Paris (yay!) or other parts of the world.

What are your best finds of the moment ?







// "Road-trip across the desert, you’ve got your man, your music & you’ve got nothing but time." 

Rien de nouveau dans le fait que les Aussies de Lack of Colour retiennent mon attention à chaque nouvelle saison. Et je serais bien mieux à chiller au bord de la piscine comme Alexandra Spencer que d'essayer de me préparer mentalement au froid qui arrive sur Paris. Pourquoi ne pas garder l'esprit low key de la marque en se baladant en petite culotte dans son appart' tout l'hiver ? Encore mieux, le faire avec un Zulu sur la tête. Vous voyez ce que je veux dire.

Chapeau "Zulu", Lack of Color
Bloguer en tant que fille dans la mode est un droit qui a bien quelques devoirs. Parmi ceux-ci, celui de soutenir nos camarades. Et c'est encore plus facile quand elles ont tout, le talent en plus. Julie Sariñana est une des filles que j'admire le plus dans la blogosphère par son accomplissement personnel. Sa marque non seulement lui ressemble mais a quelque chose de tendance, cosy et ce je ne sais quoi que les non-françaises adulent. Les pièces nude et rosées de la collection sont parmi mes favorites pour entrer gentiment dans l'hiver. Bon, on est tous ok qu'à L.A., il fait 15 degrés en hiver. Snif.
Sincerely Jules shop
Une de mes ultimes et parfaites découvertes hasardeuses du moment -peut être dure à prononcer mais eh, si vous cherchez bien...- c'est la marque belge LRNCE qui puise ses inspirations au Maroc et plus spécifiquement auprès des cultes et rituels tribaux. Je me baladait sur Instagram et ce coquin m'a suggéré le compte de la marque, qui m'a immédiatement plût. Le succès de la tapisserie berbère n'est plus à refaire mais quel délice de retrouver quelque inspiration ethnique autour de soi, mélangé à de la mode, surtout quand elle provient d'une femme. Merci Laurence Leenaert.
Cliquez pour trouver des stockistes dans le monde (et apparemment à Paris -youpi!).

Partagez vos trouvailles du moment !



Find me on... INSTAGRAM and FACEBOOK

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire